Discussion » Technology » Deutschepartner suchen

• 谭亭
    谭亭 wrote:

Hey, Ich bin Pekinger,im Moment bin in Peking. Ich moechte Deutschepartner suchen. Wer lust hat, dann lass Nachricht hinter!

• くり
    くり wrote:

Angry and rude?Wuerde ich nich sagen...vielleicht haengt es dabei and deinen eigenen Niveau...jedenfall Deutsch wir von  ungefähr 110 Millionen gesrpochen...als Muttersprache.

Und etwa 120 Millionen haben Deutsch gelernt und sprechen es als Zweitsprache
    Deutsch als Landessprache spricht man in:

Deutschland
    Österreich
    Schweiz (neben drei anderen offiziellen Sprachen)
    Liechtenstein
    Die Sprache einer Minorität (kleine Bevölkerungsgruppe) ist es in:

Luxemburg (Landessprache ist Luxemburgisch neben Deutsch und Französisch)
    Frankreich (Elsass-Lothringen)
    Belgien (die Gegend um Eupen-Malmédy)
    Niederlande
    Italien (in einem Teil von Südtirol)
    Namibia
    Dänemark (in einem Teil von Südjütland)
    Außerdem gibt es noch viele kleine Gemeinden verstreut in der Welt, in denen Deutsch gesprochen wird. Deutsch ist meistgesprochene Sprache in Europa. Und in der Welt steht es auf Platz 10.

• Andreas Niemann

Letztendlich muss jeder (ausser den deutschen Muttersprachlern) fuer sich entscheiden ob er deutsch lernt oder nicht und im Gegensatz zu anderen Sprachen klingt sie vielleicht manchmal etwas ruppig. Das schoene an dieser Sprache ist einfach das du unendliche Moeglichkeiten hast dich auszudruecken.

Herzlich willkommen zu jedem der es auf sich nimmt sie zu lernen :-)

• Webslave
    Webslave wrote:

btw, do you know that German almost has become the official language in the US? There was a time, i dont remember the details they did a vote or so on the most common language to be used in the US, governmental or not, and the main candidate beside English was actually German.

There are still quite some German words being integrated into English, i.e. Kindergarden, Zeitgeist, Angst, etc.

• Webslave
    Webslave wrote:

a lot ppl in the us speak mainly spanish :p

wow, impress how much you know. the angels and saxons were two beneighboured and there for rival tribes located in nowadays Danmark and Northern Germany. I guess it was the Duke of Jutland (Danmark) who did the first move to invate the british isle, spreading the work to back home that the primitive celts are dumb and easy to conquer, so the angels and the saxons wend over hand in hand to nowadays england. The word Britain comes from a celtic tribe called the Britons or so from the north west corner of France, they wend over before the teutonic ppl. Later the nordic robers settle down in north france (normandi) after they rape the whole civilized antic europe and became nobles, soon later also they wend over to conquer the island, a place not unfamiliar to them before they headed out for rome and paris. So there are a lot of nordic elements (also the origin of the french part) in nowadays english, too.

In that context, English is far more the most international language of the white ppl and therefore more suitable and easy to spread around the globe.

I think it was the independence war where the english army didnt have enough soldiers to send for the colony, so the recruited a lot gun men from Germany (many are from Hessen), many of them died there, a lot of them simply became Americans.

Speaking of accent, i think the austrian accent is funnier then the germans, one of them is the Senator of California, right?

poor 谭亭 will never find a German partner if we keep on messing up this thread like this :p sorry ...

• Webslave
    Webslave wrote:

well, the nordic ppl only incl. scandinavians know as the vikings (may incl. parts of danmark though). The indo germanic ppl came in different waves over different paths from eastern region to europe. the nordic ppl. dont share the same language with teutonic ppl.

funny thing about the normans is that even if they are not the original french ppl (which are more or less successors of teutonic tribes like Franks, Burgunders etc. plus original local Celtic ppl), they in the end had an enormous influence on french history and overtook the language after settled down in Normandi (before the battle of Hastings).

So, Normans and Germans are not the same, even if they share a lot of things like religion or runns (those teutonic tribes known as germanic ppl came a bit later then the nordic ppl and maybe overtook many things from them). The russians are more close to Vikings then slavic ppl or germanic ppl.

The idea of Normans incl. Germans may be more related to Nazi propaganda (Thule theory) and historical/cultural correctness.

• Webslave
    Webslave wrote:

Ok, i guess there a misunderstanding in Terms and Names, but basically we ment the same thing. Only i still dont quite agree that Germans and the Scandinavian share the same common culture, language and even bloodline at the time when they settle down in their main territories in Europe. But if you want to call them all Germanic, nothing against that. I guess you are even right.

There has been differnt paths and waves of those blond ppl, mostly coming from Belarus, their last station before centerual and northern Europe. I dont remember exactly where i got it, but i am almost sure that those who ended up to be called the Vikings landed a bit earlier in Europe then the grandfathers of the later Germans.

Of course all native European ppl. incl. Greeks, Romans, Celts are actually indo-germanics and their movement from far east to Europe must have taken place in the vast long time between late stone age and early antic and they are also very close related to each other.

As for the Vikings, well, yes we ment the same thing, only that after they settled down in Normandi there has been a big change to their culture and language, you properly wont want to call them the vikings anymore, especially at the time when they conquered the angelo-saxon british island, at that time they spoke more french then their original language, and they became christians too.

I am not sure how historicans define names of ppl and tribes. I always use the term Teutonic for those tribes who alltogether ended up to be know as Germans (Heilige Romische Reich Deutscher Nation). In history i guess the term Teuton was a tribe on their own. As for the scandinavian (vikings), I prefere the term Nordic to refere to their common language and culture background which was very different to the teutonic ppl. It's been said that both the celts and the vikings had the first swords in steel in Europe.

anyway, maybe you are right though, I have to read some more to tell :P

you are actually the first one telling me that Nordic ppl and the Proto-Germans (Teutonic ppl) were more or less the same sprouts.

thanks for talk! but we better start up a new post under the Culture columne to continue :P

• 谭亭
    谭亭 wrote:

Ich will unbedingt Deutsch gut lernen! ich mage deutsche Philosophie. Und ich finde, dass eine Sprache eine Philosophie und einen Charakter dieser Nationalitaet erscheint. Faszinierend einfach!

• Webslave
    Webslave wrote:

jo, bin in Deutschland aufgewachsen und dabei irgendwie in die Metal-Szene reingerutscht. Zum Schluss hing ich mit paar seltsame Gestalten rum, die Wolfsfelle und Kirschleder als Gewandung rumtragen und oefters auf mittelalterlichen Maerkten anzutreffen sind. Bei Sommer- u. Wintersonnenwende schlugen wir unsere Nachtlager auf bei ukkulte Orten wie den Externsteinen im Teutoburgerwald, da bekommt man einiges mit, wenn der einen Kumpel auf Wikinger und der andere auf Kelten getrimmt ist. Bin generell selber auch sehr an Geschichte interessiert, besonders prehistorisches bis Spaetantike.

• 谭亭
    谭亭 wrote:

Worüber habt ihr geredt? was für Metal-Sachen, Maiden und Sacred Reich? und Musik? was ist rumtragen? verstehe nicht

• Webslave
    Webslave wrote:

@ Alex, Blind Guardian war auch nie so richtig mein Ding, ausser Somewhere Far Beyond u. Into Twighlight World. Mein Faves waren Death, Deicide, Metallica, AC/DC, Pantera, Paradise Lost, Loudblast, Overkill, Kreator, Annihilator, Bathory, Lake of Tears etc.

die Kumpels von mir haben auch schon oefters auf Mittelalterlichen Maerkten und Rittertuniere "gearbeitet", spaeter fanden sie Kissenschlaechten auf dem Pferd auch etwas zu albern, haha.

Rollenspiele haben's mir noch nie richtig angetan (damals musste man noch mit Taschenrechnern arbeiten). Ich lief auch nicht wirklich in Gewandung herum, hatte damals wie immer Lederhose, Stiefel und so einen dicken Hanfpully mit Drachengurtel an. Ab und zu hatte ich einen Umhang aus schlechten Kanikelfelle und ein Bambusrohr als Gehstock/Waffe/Didgeridoo-Ersatz (haha, witzig wa?) mit.

Sorry, wollte Dich nicht verarschen, immerhin ist das hier eine Englisch-sprachige Community, altes chinesisches Sprichwort "wenn schon dahergetroedelt, dann auch geziemt verbleiben" (Ji Lai Zhi Ze An Zhi) oder so haha

@ 谭亭

erst ueber Voelkerwanderung und Voelkerkunde, dann ueber die Musikrichtung Heavy Metal, dann ueber Kostueme fuer Hirngeschaedigte (Cosplay? haha). hast schon alles richtig mitbekommen.

• 哥们
    哥们 wrote:

un Wetzlar ned vergesse

• Webslave
    Webslave wrote:

jo, Bruder. Wetzlar werdenma schon ned vergesse. Ich frog mich nur, wieviel Soeldner aus Wetzlar damals fuer die Tommies im Independence War gefalle sinn.

• Webslave
    Webslave wrote:

aebe!

• 哥们
    哥们 wrote:

jedes dibbsche had sei deggelsche, jedes rippsche sei geschmaeckelsche

• Webslave
    Webslave wrote:

und jedes Boenchen gibt ein Toenchen, gelle? (吃豆攒屁) haha

Please login to post a reply to this thread.

WeLiveInBeijing

WeLiveInBeijing.com is a social community for people living in or traveling to Beijing.